e-dziennik

Programowanie w SP3

programowanie

kodowanie copy

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Programowanie na matematyce

blok mat

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Świetlica szkolna

 

Wolontariat

wolontariat copy

KHDK PCK przy SP3

 

Koło Honorowych

Dawców Krwi PCK przy SP3

khdk 

E-Podręczniki

e-podręczniki dla wszystkich klas

e-book GWO /Matematyka/

e-booki Nowej Ery

Lepsza Szkoła

ls

Dzien wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzien wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Święto Komisji Edukacji Narodowej

dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Wystawienie ocen półrocznych

:)
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Zebrania

Zebrania w klasach IV - VI. W klasach I - III - 15 - 17.11.2016 r.
Zebrania półroczne

Zebrania w klasach IV - VI. W klasach I - III - 10 – 12.01.2017 r.
Ferie zimowe

FERIE 16 - 28 stycznia
Ferie wiosenne

Konsultacje

godz.18.00
Konsultacje

godz.18.00
Konsultacje

godz.18.00
Zebrania

godz.18.00
Zebrania

zebrania kl. IV – VI, godz.18.00
Zakończenie roku szkolnego. Rada Plenarna cz. 2

Klasy I - VI
Wystawienie propozycji ocen końcoworocznych

:)
Ferie wiosenne

ferie wiosenne 13 - 18 kwietnia
Rada Klasyfikacyjna

II półrocze
Rada Plenarna

cz.I
Rada Klasyfikacyjna

I półrocze
Rada Plenarna

I półrocze
Wystawienie propozycji ocen za I półrocze

:)
Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Zaloguj się

Mój smartfon, mój mały świat - klikam z głową

logo klikam z glowa

 

ozi

Napisany przez p. Renatę Nowak projekt „Matematyczne rozgrywki z kodowaniem i programowaniem” zdobył grant w IV edycji programu mPotęga.

Szkoła otrzymała darowiznę z mFundacji w wysokości 5000 zł na realizację ww. projektu.

Jaki jest cel projektu „Matematyczne rozgrywki z kodowaniem i programowaniem”?

  1. Doskonalenie umiejętności rachunkowych, tworzenie tekstów o charakterze matematycznym.
  2. Nabywanie umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi.
  3. Kształtowanie potrzeby eksperymentowania.
  4. Rozwijanie kreatywnego, strategicznego myślenia, przedsiębiorczości.
  5. Rozwijanie kompetencji społecznych – umiejętności pracy zespołowej i projektowej.

Na czym polega projekt

I. Zadanie projektowe – wykonanie gry sprawdzającej wiedzę matematyczną z użyciem programowania robota*. Gra powinna mieć postać planszy zawierającej trasę, po której ma poruszać się OzoBot. Na trasie ma znaleźć się 10 miejsc, w których robot może się zatrzymać. Każde z tych miejsc to 1 z 10 ukrytych zadań ułożonych przez członków grupy. Zadania są publikowane na klasowym padlecie. Drużyny powinny umieścić po 10 zadań (bez rozwiązań), a zawodnik biorący udział w grze rozwiązuje 3 z nich, wskazane przez zaprogramowanego OzoBota.

*Umiejętność pracy z Ozobotem, znajomość technik programowania ruchu robota, uczniowie poznają wraz ze zdobywaniem wiedzy matematycznej na zajęciach matematycznych.

II. Odkodowanie hasła  – uczestnicy otrzymują plansze z niepełnym QR kodem. Ich zadaniem jest zamalowanie odpowiednich pól wg klucza**, tak by kod stał się możliwy do zeskanowania i odczytania.

Zwycięża drużyna, która będzie potrafiła odczytać hasło.

**Drużyna może zdobywać dodatkowe punkty rozwiązując w czasie trwania projektu ukryte w formie QR kodów zad. zamieszczane przez n-la w pracowni matematycznej lub na tym blogu.

Projekt możliwy jest do realizacji pod warunkiem wprowadzenia innowacyjnego cyklu zajęć łączącego nauczanie matematyki z elementami programowania przy użyciu pomocy dydaktycznej – mini robotów edukacyjnych – OzoBot.

Innowacyjność projektu

Projekt opiera się na nauczaniu z wykorzystaniem technik komputerowych i Internetu. Łączy przekazywanie wiedzy matematycznej z programowaniem, które kształtuje kreatywność, uczy analitycznego myślenia. Wprowadza wielowymiarowe zajęcia – gra, programowanie robotów za pomocą pisaków ale też za pomocą aplikacji na tablet i komputer (ozoblockly.pl), a co za tym idzie łączy wykorzystanie na lekcji tabletu, smartfona (odkodowywanie zadań z QR kodów) ze zdobywaniem i pogłębianiem wiedzy matematycznej ucznia.

 

 

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku

mFundacja mass logotyp ikona sowa jpg

Zapisz

l2

logomisztrzowkodowania

Projekty unijne, granty

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika

ul. Mokra 28/34, 95 - 200 Pabianice

 

tel. cen. (42) 215-07-25, (42) 215-09-33.

fax (0-42) 226-48-54

 

e-mail: sp3pabianice@op.pl

 

 

Drukuj

Wspierają nas

 logo firmy Jumi   logo Polskiej Akcji Humanitarnej

logo teatru secret            logo Pracownia Alternetywnego Wychowania