Rozkład materiału pracy grupy terapeutycznej

 


Programowanie w SP3

programowanie

kodowanie copy

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

ETwinning

logomale

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Programowanie na matematyce

blok mat

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Świetlica szkolna

 

Wolontariat

wolontariat copy

KHDK PCK przy SP3

 

Koło Honorowych

Dawców Krwi PCK przy SP3

khdk 

E-Podręczniki

e-podręczniki dla wszystkich klas

e-book GWO /Matematyka/

e-booki Nowej Ery

Lepsza Szkoła

ls

Dzien wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzien wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Święto Komisji Edukacji Narodowej

dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Wystawienie ocen półrocznych

:)
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Zebrania

Zebrania w klasach IV - VI. W klasach I - III - 15 - 17.11.2016 r.
Zebrania półroczne

Zebrania w klasach IV - VI. W klasach I - III - 10 – 12.01.2017 r.
Ferie zimowe

FERIE 16 - 28 stycznia
Ferie wiosenne

Konsultacje

godz.18.00
Konsultacje

godz.18.00
Konsultacje

godz.18.00
Zebrania

godz.18.00
Zebrania

zebrania kl. IV – VI, godz.18.00
Zakończenie roku szkolnego. Rada Plenarna cz. 2

Klasy I - VI
Wystawienie propozycji ocen końcoworocznych

:)
Ferie wiosenne

ferie wiosenne 13 - 18 kwietnia
Rada Klasyfikacyjna

II półrocze
Rada Plenarna

cz.I
Rada Klasyfikacyjna

I półrocze
Rada Plenarna

I półrocze
Wystawienie propozycji ocen za I półrocze

:)
Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Zaloguj się

Mój smartfon, mój mały świat - klikam z głową

logo klikam z glowa

 

Rozkład materiału pracy grupy terapeutycznej

działającej w Świetlicy Socjo- Terapeutycznej „Dobre Klimaty”

w Szkole Podstawowej nr 3 w Pabianicach

rok szk.2012/2013

autorka: mgr Jolanta Nawrot-Kamińska

 


l.p.

Temat zajęć

Spodziewane efekty

1.

Poznajmy się – zabawy integracyjne „Imiona”„Podaruj mi swój uśmiech „, „Błyszczące siódemki”, „Puść oczko”

Uczeń potrafi:

Przedstawiać się

Zapamiętać członków grupy

Zapamiętać i stosować się do zasad zabaw

Uczestniczyć akrywnie w zajęciach

2.

Twoje postawy – czy jesteś optymistą czy pesymistą i jak to wplywa na Twoje wyniki w szkole.

Uczeń potrafi:

Określić dominujące cechy jakimi można określić optymistę i pesymistę

Określić jaka postawa dominuje u niego

Zauważyć jak w/w postawy wpływają na jego postrzeganie siebie w roli ucznia

Być tolerancyjny dla postaw innych

Zdobywać wiedzę na temat własnych zachowań

3.

Kim naprawdę jestem –tworzymy mapy myśli na własny temat ,zbieramy informacje o sobie od innych .

Uczeń potrafi :

Stworzyć mapę na własny temat

Szukać określeń innych niż fajny

Bogacić własny zasób słownictwa

Gromadzić informacje o sobie i atrzeć na siebie oczami innych

Uniezależniać się od sądów innych

4.

Twoje postawy – czy jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem i jak to wpływa na Twoje relacje z innymi.

Uczeń potrafi :

Określić jakie cechy są charakterystyczne dla postawy intro ,a jakie dla ekstrawertcznej

Określić jakie postawy sam przejawia

Wykorzystać swoje mocne strony w relacjach z inymi

Przejawiać tolerancję dla ludzi o innych niż on preferenjach sensorycznych

5.

Super bohaterzy – tworzymy kolaże .

Uczeń potrafi ;

Pracować w grupie

Opowiadać o swoich fascynacjach

Określać jakie cechy pociagają go w danym super bohaterze

Określić jakie cechy są dla niego najbardziej pożądane i dlaczego

6.

A co gdybyś był super bohaterem czyli pomarzmy trochę.

Uczeń potrafi :

Docenić zalety treningu mentalnego

Fantazjować na dany temat i bawić się tym

Pracować w grupie

Zapamietać jakie ćwiczenia służą relaksowi

7.

Twoje postawy – jakimi stereotypami myślisz i jak to wpływa na postrzeganie przez Ciebie świata i ludzi.

Uczeń potrafi :

Określić co to jest stereotyp

Określić jakimi stereotypami myśli i jak to wpływa na jego życie w szkole

Być bardziej tolerancyjny

Pracować w grupie

8.

Zabawa z imionami – czyli co Twoje imię mówi o Tobie ,cd pracy nad stereotypami.

Uczeń potrafi :

Zwracać się do innych w sposób jaki lubią

Uzywać zdrobnień imion

Zdobywać w nietypowy sposób wiedzę o sobie

Pracować w grupie

Wykorzysmać siłę tkwiącą w swoim imieniu

9.

Twoje postawy – jakie masz ograniczenia ?

Uczęń potrafi :

Określić jakie realne i wymyślone ograniczenia są jego udziałem

Wyszukać w internecie przykłady ludzi ,którzy pokonali „samych siebie”

Słuchać innych i zadawać pytania zaczynające się od „a,dlaczego…”

10.

Wzmocnij siłę umysłu – czyli jak wielką władzę nad ciałem ma myśl.

Uczeń potrafi :

Wykonać określone ćwiczenia mentalne i fizyczne

Wyszukać w swoim życiu przykłady na dany temat

Zdobywać podstawy do wzmacniania siły swojego charakteru

11.

Joga i medytacja czyli siła tkwi w swiadomości ciała i w byciu tu i teraz .

Uczeń potrafi :

Wykonać określone pozycje .asany

Nauczyć się podstaw niezbędnych do wyciszenia umysłu

12.

Test Rorschacha – czyli co widzimy w kleksach .

Uczeń potrafi :

Poznawać siebie poprzez rozwiązywanie np. testów

Rozwiązać test i napisać co widzi na obrazkach

Bawić się przy tworzeniu i opisywaniu kleksów

Pracować w grupie

13.

Twoje uczucia – ile masz masek ?

Uczeń potrafi :

Pokazać swoje maski publiczne i prywatne grupie

Uświadomić sobie ,że od niego zależy jak inni go postrzegają

Co go dziwi w zachowaniach innych

Przyjąć informacje co dziwi innych w jego zachowaniach

Odpowiednio do sytuacji modyfikować swoje zachowania

Korzystać z zasobów innych

14.

Twój styl – czyli co o Tobie mówią bazgroły ,określamy swoje nAch (need for achievement)

Uczeń potrafi :

Wykonać określone zadanie

Kontynuować zadanie przez kilka dni

Szukać odpowiedzi na dane pyatnie

Poznawać siebie w nietypowy sposób

Poznawać innych w nietypowy sposób

15.

Poznajemy siebie nawzajem czyli już wiem co o moim koledze świadczą jego bazgroły .

Uczeń potrafi :

Pracować i bawić się w grupie

Dawać feedback kolegom z grupy

Używać wspierających wypowiedzi

Unikać sytuacji konfliktowych

16.

Twój styl – czyli co o Tobie mówi Twój podpis.

Uczeń potrafi :

Na podstawie charakteru pisma dowiedzieć się czegoś o sobie i innych

Pracować nad niedoskonałościami we własnych wypowiedziach pisemnych

17.

Trochę twórczości –czyli ćwiczenia usprawniające rękę –lepimy z masy solnej

Uczeń potrafi :

Wykonać masę solną

Zaprojektować i wykonać pracę na dowolny temat

Pracować w grupie

Zacząć i zakończyć pracę

Cieszyć się z wykonanego dzieła

Wspierać innych

18.

Twój styl – jak kolory wpływają na moje samopoczucie .

Uczeń potrafi :

Zdobywać wiedzę o sobie w nietypowy sposób

Dobierać kolory ,by wzmocnić lub osłabić dany aspekt rzeczywistości

Określić co dany kolor mówi o osobowości

19.

Trochę twórczości – czyli bawimy się barwami .

Uczeń potrafi :

Nadawać nazwy kolorom zwłaszcza tym rzadko używanym

Bawić się w łaczenie barw

Szukać wśród plam ciekawych obrazów i nadawanie im tytułów

20.

Twój styl – twoja muzyka.

Uczeń potrafi :

Zaprezentować swoje ulubione utwory muzyczne

Być tolerancyjny na inne gusta muzyczne

Bawić się w zabawy przy muzyce

21.

Muzyka łagodzi obyczaje – muzyka relaksacyjna ,nastrojowa ,medytacyjna .

Uczeń potrafi :

Brać udział w zabawach

Rysować przy muzyce

Ruszać się w określony sposób przy muzyce

Medytować przy muzyce

Wyciszać się przy muzyce

Doceniać różne rodzaje muzyki

22.

Jak sposób odżywiania wpływa na nasz organizm ,myślenie i funkcjonowanie w szkole czyli może zostać wegetarianinem.

Uczeń potrafi :

Zdobywać wiedzę na temat funkcjonowanie jego organizmu

Poznawać różne style życia i szukać w nich inspiracji

Mieć wgląd w funkcjonowanie swojego organizmu

Wybierać zdrowe jedzenie

Być bardziej tolerancyjny

23.

Język – czyli gdzie czujemy jaki smak .

Uczeń potrafi :

Rozpoznawać smaki

Grupować produkty wg 5 smaków

Badać jaka częśc języka odpowiada za czucie danego smaku

Pracować w grupie

Poznawać funkcjonowanie własnego organizmu

24.

Kuchnia 5 przemian czyli nauka uważności.

Uczeń potrafi :

Pracować w grupie

Grupować produkty wg 5 smaków

Przygotowac posiłek

Odpowiednio podać przygotowane danie

Wspólnie stworzyć miły klimat potrzebny do jedzenia w grupie

25.

Mój mózg – czyli za co odpowiada lewa ,a za co prawa półkula mózgowa

Uczeń potrafi :

Zdobywać wiadomości o funkcjonowaniu swojego organizmu

Wskazać za jakie czynności odpowiada prawa półkula mózgowa

Wskazać za jakie czynności odpowiada lewa półkula mózgowa

26.

Nasz mózg – najważniejsza koordynacja czyli ćwiczenia Gimnastyki Mózgu .

Uczeń potrafi :

Wykonywać określone zadania

Dostrzec potrzebę ćwiczeń

Zapamiętać ćwiczenia i wykorzystywać je do polepszenia wyników w nauce

27.

Twój styl społeczny –

czyli co decyduje o Twoim postępowaniu .

Uczeń potrafi :

Określić co to jest motywacja

Określić co to jest motywacja wewnętrzna i zewnętrzna

Określić swój typ motywacji i wpływ jaki to wywiera na funkcjonowanie w szkole

28.

Wybór priorytetów – czyli hierarchia potrzeb .

Uczeń potrafi :

Zdobywać wiedzę o sobie i swoich zachowaniach

Grupować potrzeby w piramidzie

Pracować w grupie

29.

Priorytety czyli do co ważne i mniej ważne.

Uczeń potrafi :

Stworzyć swoją piramidę osiągania celu

Na podstawie wcześniej zdobytych wiadomości i umiejętności zaplanować jak dojśc do celu

Określać co jest najważniejsze w danej chwili

30.

Grawitacja i nawyk czyli najpotężniejsze siły w Twoim życiu.

Uczeń potrafi :

Zrobić listę swoich dobrych i złych nawykow

Uzyskiwać w gląd we własne życie

Pracować w grupie

Szukać odpowiedzi jak złe nawyki rujnują mu szkolne zycie

31.

Jak pokonać samego siebie – czyli plan wyjścia ze złego nawyku .

Uczeń potrafi :

Określić jaki nawyk przeszkadza mu w byciu dobrym uczniem

Nakreślić plan wyjścia z tego nawyku

Prowadzić monitoring tego procesu

Dawać wsparcie innym członkom grupy

32.

Czy łatw ulegasz wpływom ?

Uczeń potrafi :

Dawać przykłady ze swojego życia

Odpowaidać na pytania i szukać odpowiedzi na pytanie jak silnie ulega wpływom

Uswiadomić sobie jak do tej pory funkcjonował w grupie

33.

Czy jesteś przywódcą ?

Uczeń potrafi :

Odpowiadać na pytania

Określać jakie cechy mają osoby przywódcze

Pracować nad budowaniem swojego charakteru

Brać udział w krótkich prezentacjach własnej osoby

34.

Co zdradza Twoja mowa ciała ?

Uczeń potrafi :

Zdobywać wiedzę o sobie w nietypowy sposób

Odgadywać co mówi druga osoba gdy nic nie mówi

Nabywać świadomości pracy własnego ciała

Obserwować innych

35.

Twój styl komunikacji ,czyli jak mówisz i jak spostrzegają Cię inni.

Uczeń potrafi :

Określić czy jest słuchowcem ,czuciowcem czy wzrokowcem

Dobierać słowa do odpowiedniego stylu komunikacji

Być bardziej tolerancyjny

Eksperymentować w uzywaniu słów

36.

Twój styl twórczy – jakie masz CQ

Uczeń potrafi :

Określić co to jest IQ ,EQ i CQ

Rozwiązywać testy i odpowiadać na pytania

Poznawać siebie w nietypowy sposób

Wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania swojego mocnego charakteru

37.

Płynność,elastyczność,orginalność i szczegółowaośc czyli coś na temat kreatywności.

Uczeń potrafi ;

Mieć odwagę w prezentowaniu własnych pomysłów

Wykonywać nietypowe zadania w nietypowy sposób

Poznawać siebie i innych

Być bardziej tolerancyjnym

38.

Twój styl myślenia – czyli czy jesteś geniuszem ?

Uczeń potrafi :

Wyszukać informacje o ludziach ,o których mówi się geniusz

Podać plusy i minusy bycia genialnym

Określić swoje mocne strony

39.

JA –czyli czego nauczyłem się o sobie w trakcie zajęć ?

Uczeń potrafi :

Dokonać bilansu zdobytej wiedzy

Określić jak zdobyta wiedza pomogła mu w byciu lepszym uczniem

Podziękować sobie i innym za trud włożony w budowanie własnego charakteru

Pożegnać się z klasą z kolegami i nauczycielem

l2

logomisztrzowkodowania

Projekty unijne, granty

Kontakt

Informacje dot. przetwarzania
danych osobowych  

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika

ul. Mokra 28/34, 95 - 200 Pabianice

 

tel. cen. (42) 215-07-25, (42) 215-09-33.

fax (0-42) 226-48-54

 

e-mail:sekretariat@sp3pabianice.pl

 

 

Drukuj

Wspierają nas

 logo firmy Jumi   logo Polskiej Akcji Humanitarnej

logo teatru secret            logo Pracownia Alternetywnego Wychowania